onsdag 5 januari 2011

Rollspel

Idag så tänkte jag visa lite skisser ifrån ett rollspel som jag och mina kompisar brukar spela. Mutant kallas det. Just nu så är jag med i två aktiva spelgrupper, varav jag och en klasskompis är spelledare. Det blir väldigt mycket om jag ska gå in på hur allt med mutant funkar men är det någon som vill veta något är det bara att fråga!

Jag har inte ritat alla dessa karaktärsbilder själv, några av fåglarna har min kompis Calle http://lagerkrantz.blogspot.com/ gjort.  Vi hade riktigt roligt när vi gav dessa underliga karaktärer liv, alla har en egen personloghet och bakgrund, den ena konstigare än den andra.


Från höger. Halvnäbb, Demian, Stålla, Kalle (Calle), Putte, Vlad (Calle), Härrmann, Slajs, Tyco, Skrika & Erika, Petrånella (Calle), Doom.


Kanske de roligaste karaktärerna någonsin! Pälan spelas av mig, Dåris av Calle och Berra av Martin http://piazzollaomserier.blogspot.com/

Atänna, som nog tyvärr är lagd på hyllan nu, en ganska så paranoid räv.


 
Avslutar med två bikaraktärer till det första rollspelet jag var med och skrev på.



Ska bli så kul nu i vår, det blir både nya och gamla äventyr!

3 kommentarer:

  1. Atänna bilden är så snygg! De andra också såklart, men speciellt den

    SvaraRadera
  2. Haha, fan vad gött att du spaltar upp dom som ett klassfoto eller nåt! :D Ja, det är verkligen kul att skapa karaktärer och skriva äventyr (och spela dom givetvis :)) Ska bli skitkul nu i vår - kul att du är så taggad!! :D

    (indijäna jöns är så söt)

    SvaraRadera