torsdag 13 januari 2011

Min akvarellåda

Hej hej!

Idag så har jag suttit och arbetat på min nya serie hela dagen. Det har gått riktigt tiktigt dåligt. Satt jätte länge med en bild, slutade med att jag klippte den i två delar. Usch usch usch. Hoppas att det går bättre nästa vecka! Tror att jag måste pausa lite ifrån den och kanske rita något annat. Jag har två skoluppgifter som bägge ska vara klara nästa vecka så jag måste arbeta på dem i första hand ändå.

Men eftersom det har gått så himla dåligt idag så har jag inget roligt att visa upp. Men jag tog en bild på mig och min tjusiga akvarellåda. Den är nog en av mina käraste ägodelar, den har hängt med i 8-9år nu och varit med att måla många bilder.






Många färger i lådan är utbytta och en del har jag satt in där det funnits plats. Tror nästan att jag skulle kunna få in några nyanser till.
Jag sitter med tjocktröja och filt för att det nästan alltid är kallt i våra klassrum eftersom vi sitter nere i källaren i skolan, värmen når liksom aldrig riktigt hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar