söndag 16 januari 2011

Mardrömmarnas Cirkus

Oj nu har jag inte hunnit lägga upp något på ett par dagar, har inte haft någon tecnkar tid. Förhoppningsvis så hinner jag skissa lite idag!
Så det jag tänkte lägga upp nu är lite äldre grejer gjorda precis innan sommaren. Det var till en skoluppgift där vi i grupp skulle skriva en deckarnöt, rita bilder till och sedan läsa upp det som en pjäs för hela klassen. Jag tror att det kan ha varit en av de roligaste uppgifterna vi har haft.

Min grupps deckarnöt hette "Le Cirque des Cauchemars" och den handlade om ett mord som skedde på en cirkus.

Här är två utav de teckningarna som jag gjorde!



Jag blev jätte sugen på att göra något jätte skrafferat igen! Jag vill bara göra sånt som inte har med skoluppgifter att göra, så himla typiskt mig...

2 kommentarer:

  1. Tycker om de här bilderna. Du har verkligen fångat känslan och stilen! Så kul att följa dina bilder här i bloggen...

    SvaraRadera
  2. Ja, gör mer sjukskrafferat! Du är bra på det ^^ Diggar verkligen bilden på Miss Flör här!

    SvaraRadera