tisdag 18 januari 2011

Ny skissbok

Är det inte så att det bästa som finns är nya skissböcker??

Jag köpte den finaste lilla boken igår, trots att jag har flera hemma som jag skulle behöva teckna ut. Men det var nästan som att mitt namn stod på den! Så nu sitter jag här och skissar, limmar och leker. Den är väldigt liten men pappret är väldigt behagligt att rita på och det är skönt att fylla en sida så fort.

Här är i alla fall det jag sitter och ritar

Sara (detartarsig.blogspot.com) fick vara med, som någon sorts Vampyr. Det röda är teaterblod!

Skiss och lite utav insidan på en chipspåse

Utsidan på den fina lilla boken!
Jag har lovat mig själv att fylla den här, jag ska verkligen försöka!

5 kommentarer:

  1. Shit vad fin den var! Man kanske själv borde börja med företeelsen skissbok, jag skissar typ bara på närmsta pappret jag har till hands :P

    SvaraRadera
  2. hah! jag är inte ensam! jag får jämt höra att jag "inte behöver det där blocket, du har ju massor hemma hos dig ju". Jag är block-beroende och älskar skissblock. Jag har en hel hink här full med block, och dom flesta är inte fyllda. Jag respekterar att du köpte det trots att du redan har, och jag önskar dig lycka till med utmaningen att fylla det.

    SvaraRadera
  3. Calle, jag säger bara en sak: Moleskine - Skissbokens Rolls Royce! Fast elenas var inte dum den heller, är gjord på typ samma sätt, lite lyxigare så den håller och med fickor inuti. Jag har ju en i typ A7 format som alltid finns i rockfickan med en minimal penna, riktigt bra att ha med sig ibland!

    Och Adam, du är långt ifrån ensam! Jag är typ likadan :P

    SvaraRadera
  4. Calle, grejen med skissböcker är att jag kan tycka att det kan vara svårt att börja rita i dem ibland. Jag har liksom en grej att första bilden måste bli bra annars så kan jag liksom inte fortsätta, låter kanske helt stört men det gör iaf att det ibland blir bättre skisser på lösa papper.
    Men trots detta så kan en ny skissbok vara bland det bästa som finns :P Kolla in den här förresten http://www.panslabyrinth.com/sketchbook.html

    SvaraRadera
  5. Åh fan vad fin bild på mig <3 Gullunge :) Postar den på min blogg ;D

    SvaraRadera