torsdag 28 juli 2011

Äntligen lite inspiration!

Hej!

Idag har jag suttit och ritat på en bild, fick en idé, gjorde en liten skiss och ritade sen upp bilden direkt på pappret. Det kommer inte bli en snäll vacker bild direkt, mamma kommer inte gilla den...
Jag tror att inspirationen kom ifrån jobbet (vilket typ aldrig händer) vi håller på att bygga upp skolstart och där så har vi fått in block med uggletema dessutom så går Fablernas Värld på en tv, om och om och om igen. Har aldrig sett det innan och det verkar verkligen jätte mysigt, det finns en varg med norrländsk brytning som är hur charmig som helst. Men i alla fall, jag tror att man kan utläsa från min bild att jag kanske under dagen har hunnit tröttna en aning...


Jag tror att den här karaktären kommer att finnas med i min serie som jag hoppas att jag hinner göra, tycker ändå att hon vart rätt så intressant.

Vet inte riktigt vad hon ska heta dock, någon som har något bra förslag?

/Elena

3 kommentarer:

  1. Åh fablernas värld! Vilket lustigt sammanträffande. Kg håller på med ett litet krympplastprojekt med den ugglan. Älskade det när jag var liten!

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Spännande att se hur den blir målad!
    Uggla blandat med gurgla blir Urgla..? :)

    SvaraRadera
  3. Riktigt läskig! Urgla låter som det perfekta namnet!

    SvaraRadera