tisdag 26 april 2011

Jakten på den perfekta röda

Oj oj vad många dagar det har varit tyst här nu, det ska det förhoppningsvis bli ändring på. Jag är tillbaka i Gävle nu så då blir det lite lättare att blogga, har iof väldigt mycket nu närmaste veckorna men det ska nog lösa sig... Idag så har jag varit en sväng till Stockholm och besökt nästan varenda konstbutik som finns! En del grejer fick följa med, en pennfodral, en stiftpennvässare och en röd akvarell. Jag tror att det är den 4e röda jag köper nu. Min original röda har tagit slut och nu är jag på jakt efter den perfekta kadmiumröda. Idag så hittade jag en som var av samma märke som min akvarellåda (Lukas) fast det visade sig att den var lite för orange...

Jag inser hur nördigt detta låter måste jag ju få säga också, men det är viktiga grejer, tyvärr så blir väl inte färgerna jätte bra återgivna såhär men den som är bäst hittills är den i mitten som är en akvarell ur tub.





Min första Moleskine, känns faktiskt ganska episkt...

Har alla haft en bra påsk förresten? Hoppas det, vädret har varit kanon (alla fall hos mig). Jag har varit ute och fixat en massa, visade ju lite i förra inlägget men jag håller på med att måla om min ute soffa och det ska bli så himla roligt att visa den sen när den är klar!!!


/Elena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar