torsdag 16 december 2010

Ett gammalt fotografi

Idag tänkte jag visa något som jag varken ritat eller målat. Det är ett gammalt fotografi (har förresten inte tagit bilden heller) som föreställer min pappa. Fotografiet är taget när han var kanske i 20 års åldern, han arbetade i skogen på den tiden. Det jag har gjort med fotot är att redigera det i photoshop, tyvärr så har jag ingen "före" bild men jag har tagit bort vita prickar och gula fläckar så att den ska bli tydligare. Till sin födelsedag nu i år så fick han den uppförstorad till en sån fototapet, den har tyvärr inte kommit upp än, men det ska bli riktigt kul att se den uppsatt när den väl blir det.


Pappa och Rebecka

2 kommentarer:

  1. gud vad sjuk!!!! jag har ett liknande fotografi på min pappa från när han var sjutton-arton kanske! :D

    SvaraRadera
  2. Tjena!

    Subblade in via en annan blogg.
    Balla illustrationer du gör! Din header e riktigt skön haha.

    Gillar det här fotot med, påminner lite om Vilhelm Mobergs böcker. Måste ha varit ett rätt rofyllt jobb ändå!

    SvaraRadera