tisdag 14 december 2010

Barnbok

Nu i höst så har vi haft en kurs om barnböcker. Vi fick en text som vi skulle illustrera, min text var "Mitt lilla barn" skriven av Barbro Lindgren. En väldigt fin text, men rätt så svår att få in i bild. Jag valde att göra en liten flicka som jagar sin katt. Hon leker att katten är hennes lilla barn, klär på den strumpor och tröja, lite elakt kan man kanske tycka, men hon är ju trots allt ett barn själv.
Jag har funderat på att skriva om texten till bilderna så att jag kan skicka in den till lite olika förlag, mest för att se vad de säger. Men det är lite klurigt det där med text, jag ska nog i framtiden söka någon slags kreativt skrivande kurs.









Tänk på att man inte får kopiera bilder utan tillstånd, alla bilder tillhör mig och att ta utan att fråga är det samma som stöld...

2 kommentarer:

  1. sjukt sjukt sjukt bra!
    och jag vill bara säga det, att det behövs inte så mycket text till de där bilderna. de är så berättande som de är!

    SvaraRadera
  2. Tack så hemskt mycket sofia! Vad glad jag blir :D

    SvaraRadera